یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

توسط وزير ارتباطات بررسي شد

شکايت مردم از روند ثبت نام و دريافت کارت هوشمند

وزيرارتباطات

سه شنبه ۵ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۷:۰۰


وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات شکايات مردم در زمان ثبت نام و دريافت کارت هوشمند ملي را به جا دانست و در مورد عدم پايداري و قطعي هاي مکرر سيستم ثبت احوال در دو هفته اخير اعلام کرد: بنا شد با تشکيل جلسه‌اي با حضور سازمان فناوري اطلاعات و ثبت احوال موضوع بررسي و حل شود.

وايمکس نيوز- محمدجواد آذري جهرمي وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در اينستاگرام  با بيان اينکه در ابتداي ساعات کاري صبح امروز و به منظور بررسي شکايات دريافتي از مردم براي ثبت نام و دريافت کارت هوشمند ملي، سر زده به مرکز پستي چهارراه لشکر مراجعه کردم که چند اشکال به صورت مشهود ملاحظه کردم، نوشت: اول اينکه در مرحله پيش ثبت نام هر چند اين امکان به صورت الکترونيکي و رايگان براي مردم فراهم است، اما در صورت مراجعه و ورود داده توسط اپراتور، چه در دفاتر پستي و چه در دفاتر پيشخوان، مبالغي دريافت مي‌شود که نظام مند نيست.
وي با اشاره به گفته يکي از حاضران افزود: يکي از بانوان اظهار مي‌کرد که براي مرحله پيش ثبت نام در دفتر پيشخوان از وي 25 هزار تومان اخذ شده و در دفتر پست هم تعرفه‌اي چهار هزارتوماني اخذ مي‌شد.
آذري جهرمي تصريح کرد: از مديرعامل پست خواستم که در دفاتر شرکت ملي پست رايانه هايي تعبيه و اين امکان فراهم باشد تا مردم شخصا بتوانند اطلاعات خود را وارد کنند و يا اينکه در صورت عدم توانمندي از کمک سايرين استفاده کنند، همچنين اطلاع رساني در اين خصوص که پيش ثبت نام از طريق خود افراد با استفاده از اينترنت رايگان است، در دفاتر پستي صورت گيرد.
عضو کابينه دولت تدبير و اميد ادامه داد: براي دفاتر پيشخوان نيز براي اين خدمت تعرفه مصوب و ابلاغ شود تا به صورت سليقه‌اي مبالغ اخذ نشود که در اين خصوص بنا شد با نمايندگان دفاتر پيشخوان که از بخش خصوصي هستند نيز مذاکراتي داشته باشند.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات دومين موضوع را عدم پايداري و قطعي هاي مکرر سيستم ثبت احوال در دو هفته اخير اعلام کرد که باعث مي‌شد مردم در زمان مراجعه در زمان مشخص شده بلاتکليف و معطل باشند، اظهار کرد: طي تماسي با رييس محترم سازمان ثبت احوال، مطلع شدم که علت از بروزرساني‌هاي نرم افزاري است و بنا شد با تشکيل جلسه‌اي با حضور سازمان فناوري اطلاعات و ثبت احوال موضوع بررسي و حل شود.
بالاترين مقام مسوول حوزه ICT کشور خاطر نشان کرد: به طور کلي شکايات مردم به جا و کيفيت خدمات مطلوب نبود. اميدوارم با اقداماتي که همکاران ما در شرکت ملي پست و عزيزان پرکار سازمان ثبت احوال طي هفته پيش رو به عمل خواهند آورد، مشکلات موجود مرتفع شود و با اصلاح روالهاي فعلي، فرآيند دريافت کارت هوشمند ملي تسهيل شود.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو